Nuohousalan Keskusliitto

Nuohousalan keskusliiton kevätkampanjalla, Valtakunnallisilla nuohoustalkoilla, heräteltiin kiinteistönomistajia paloturvallisuudesta huolehtimiseen, jaettiin neuvoja ja aktivoitiin ihmisiä alueilla, joilla nuohouspalvelujen käyttömäärissä oli koettu merkittävä lasku.

Kampanjan luovassa ytimessä oli joviaali nuohoojahahmo Halttunen, jonka leppoisasti jutusteltujen ja informatiivisten tietoiskujen avulla paloturvallisuuden sanomaa ja tietoisuutta nuohouspalveluista levitettiin mieleenpainuvalla tavalla.

Kampanjalla oli kaksi pääasiallista mediaa, radio ja Facebook. Kohdistimme viestiä mm. mökinomistajille ja kampanjan suunniteltu ajankohtakin oli sopivasti ennen vilkkainta mökkisesonkia. Valtakunnallisten nuohoustalkoiden facebook-postaukset saavuttivat yli 330 000 näyttökertaa ja radiokampanjalla tavoitettiin kohderyhmästä (20-74 vuotiaat hieman) yli viidennes, mikä on keskimääräistä radiokampanjaa parempi tulos.

Kokonaiskontaktimääriksi muutettuna 2 000 000 mahdollisesta kontaktista tavoitettiin 432 000.

Palaa työnäytteisiin