SPEK / NouHätä!

Nouhätä! on valtakunnallinen pelastustaitokampanja yläkouluille. Se herättää nuoret paloturvallisuuden parempaan huomiointiin ja kohentaa pelastustaitoja järjestämällä valtakunnallisen pelastustaitokilpailun. Kohderyhmän keskuudessa suosituimpia sosiaalisia medioita Instagramia ja Snapchatiä hyödyntävään kampanjaan on lisäksi luotu interaktiivinen digitaalinen oppimisympäristö, jonka sanomaa levittävät Suomen kovimmat somevaikuttajat.

Kampanja tavoitti ikäryhmästään jopa huimat 78 %, mikä oli suurelta osin taitavan sometekemisen ja kenttätyön ansiota – varsinkin Nouhätä! Instagramin kasvattaminen käytössä olleella rajallisella budjetilla 13 000 seuraajan kanavaksi, juuri oikealle kohderyhmälle, oli erinomainen saavutus.

Nouhätä! löi Revoltin tultua mukaan osallistujaennätyksensä, eikä vauhti näytä hiipuvan. Hyvä niin, sillä kampanjan onkin tarkoitus tavoittaa jokainen Suomen kahdeksasluokkalainen vuoteen 2020 mennessä, ja tähänastisen kehityksen perusteella tavoite ei ole millään tapaa epärealistinen.

Palaa työnäytteisiin